Het einde van het jaar nadert. Tijd om na te denken over goede voornemens voor het nieuwe jaar.
Wat is jouw goede voornemen voor 2016?
Stoppen Roken, minder Alcohol, meer Sporten, meer Groenten en Fruit, Afvallen of financiële Boost.
Waar ga jij voor?

 

voornemen 2016

Ieder jaar maak je waarschijnlijk weer dezelfde plannen voor het nieuwe jaar, maar waarom mislukken ze altijd?

  • Het effect is niet direct zichtbaar
  • Je maakt goede voornemens omdat iedereen het doet
  • Te veel voornemens
  • Je doet het alleen
  • Snel opgeven
  • Je stelt onrealistische doelen voor jezelf
  • Je maakt je voornemens te laat.

Zo slagen je goede voornemens.

  • Wat wil je veranderen?
    Denk goed na over wat je nu eigenlijk wil veranderen. Heb je hier wel invloed op? En is het wel realistisch?
  • Maak het concreet
    Maak je voornemen meetbaar. Wat niet werkt is een voornemen als ‘Ik wil meer tijd aan sport besteden’. Want… wat is ‘meer’? Hoeveel meer wil je dan bewegen? Welke dagen en hoe lang?
  • Bereid je voor op obstakels
    Hoe graag je iets ook wil en hoe concreet je het ook maakt, er zullen altijd moeilijke situaties komen waarin je getest wordt. Bijvoorbeeld als je met een vriendin hebt afgesproken om samen te sporten maar zij is ziek. Wat doe je dan? Het helpt om van tevoren over dit soort situaties na te denken. Zo voorkom je dat je op een moeilijk moment weer in je oude gewoonte schieten je goede voornemen laat varen.
  • Samen doen
    Samen sporten, samen afvallen of samen gezond koken is leuker en stimulerender dan alles alleen doen. Je kunt dan ook elkaar houden aan je voornemen.
  • Behaalde resultaten
    Sta geregeld stil bij de behaalde resultaten (al twee weken gestopt met roken, al 4 keer wezen sporten) en wees trotst op jezelf.

succes