Beweeg / Sport redenen!

  • Voorkomt Overgewicht

Bewegen verhoogd de stofwisseling en verminderd je vetweefsel.Krachttraining zorgt voor meer spierweefsel.
Hoe meer spierweefsel hoe sneller je stofwisseling wordt.
Als je langer dan 20 minuten beweegt, gaat je lichaam vet verbranden. Om een halve kilo per week af te slanken, moet je 3.500 calorieën zien te verliezen.

  •  Verminderen van Stress

Stress is een sluipmoordenaar. Even stressen is geen probleem, maar als het chronisch wordt, heeft dat nare gevolgen. Slijtage en verouderingsprocessen worden versneld en het risico op ziekte neemt toe. Als je last hebt van stress  dan is bewegen/sporten een goede manier voor rust in het hoofd. Bij stress maakt ons lichaam hormonen aan adrenaline, noradrenaline, maar vooral cortisol die op de langere termijn nadelig zijn voor de conditie van ons hart en onze bloedvaten. Als je last hebt van stress  dan is bewegen/sporten een goede manier voor rust in het hoofd.maakt je lichaam de gelukshormonen serotonine en endorfine aan, die je een blij en gelukkig gevoel geven.

  • Laat je beter Slapen

Last van slecht slapen, moeite om in slaap te komen of om ’s ochtends uit bed te komen? Dan is bewegen/sporten aan te raden. Door regelmatig te bewegen slaap je dieper en is het makkelijker om in slaap te komen. Zo ben je overdag productiever, heb je meer energie en kun jij je beter concentreren.

Denk er alleen wel om dat je niet te laat in de avond gaat sporten, want dan ben je nog te energiek om in slaap te kunnen vallen.

  • Houdt je Jong

Bewegen is de manier om de bloedvaten, het hart en de longen gezond te houden. Vooral de activiteiten waarbij het hart sneller en meer bloed moet rondpompen en de longen flink aan het werk worden gezet. Bewegen verbeterd je conditie en je voelt je fitter.Maar naast dat vertraagd het ook het verouderingsproces.
Je leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.

       

Let’s start moving