Tips om in jezelf te investeren 

De dagen worden langer, het zonnetje schijnt en de bloemen en planten komen tot bloei.
Genoeg redenen om naar buiten te gaan.

 

Bewegen 

Bewegen is gezond 

Bewegen verkleint de kans op hart- en vaatziekten, diabetes, depressieve klachten, borstkanker, darmkanker, geestelijke achteruitgang en dementie.
Heeft positief effect op je hart, bloeddruk, immuunsysteem en het vertraagd het verouderingsproces. 

 

Verbeter je denkvermogen 

Niet alleen je spieren maar ook je hersenen zijn gebaat bij bewegen.
Beweging bevordert de bloedsomloop dus er gaat ook zuurstof naar  je hersenen.
 

 

Tevreden met je lichaam 

Door te bewegen train je je spieren waardoor je lichaam in vorm blijft en je conditie verbetert.
Hierdoor zit je beter in je vel, kijkt met meer zelfvertrouwen en positiever naar je lichaam.
B
ewegen verhoogt het gehalte aan dopamine hierdoor verbetert je humeur en zal minder stress ervaren. 

 

Vet verbranden 

Door meer te bewegen verhoog je je stofwisseling en verbrand je meer calorieën. Ook na de beweging blijf je nog een aantal uren extra calorieën verbranden.
Je lichaam is dan aan het herstellen en daar is nu eenmaal energie voor nodig.
Ook je spiermassa neemt toe en spieren hebben meer calorieën nodig om te functioneren.
 

 

Minder stress  

Door te bewegen wordt er door het lichaam endorfine aangemaakt. Endorfine zorgt ervoor dat het stresshormoon cortisol gedempt wordt.
Bewegen zorgt direct voor minder stress. Je kunt dus zeggen dat mensen die dagelijks goed bewegen hebben minder kans op stress.